טיפול במחלות כרוניות של כף היד והמרפק

תסמונת התעלה הקרפאלית
סובל מרדימות באצבעות? האם הרדימות מופיעה בשעות הלילה ומעירה מהשינה? האם הסמפטומים מחמירים בעת נהיגה? האם הנך עוצר ומנער את ידך על מנת לשפר את התחושה? האם הנך מפיל חפצים מהיד? יתכן ואתה סובל מתסמונת התעלה הקרפאלית

תסמונת התעלה הקוביטאלית
מדובר בתופעה שכיחה, שנגרמת משלל סיבות: החל במחלות מטבוליות, אנדוקריניות (כדוגמת היפותירואידיזם ועוד..) גנטיקה, וגם ידועה כמחלת מקצוע, ומוכרת, במקרים מסויימים, על ידי הביטוח הלאומי כמחלה שכזו. וכן קיימים תקדימים משפטיים לכך.

תסמונת דופיטרן
הנו מצב שבו רקמת החיבור התת- עורית בכף היד ו/ או האצבעות, לוקות בתהליך של עיבוי והתקצרות וכתוצאה נגרמת משיכה של האצבעות והתקפלות שלהן למצב של כפיפה אשר פועגת בתפקוד כף היד והאצבעות.

תסמונת דקורביין
יש צורך בבדיקה על ידי רופא המומחה לכירורגיה של היד הואיל ובאבחנה המבדלת מצויות אבחנות רבות שיכולות לבלבל עם אבחנה זו. כדוגמת: שחיקת מפרקי שורש היד, בהיבט רדיאלי, שברים שלא אובחנו בעצם הסירה, תסמונת הלכידה של העצב הרדיאלי השטחי, דלקת בגיד המכופף הרדיאלי של שורש היד ועוד...
מרפק טניס
זהו למעשה מצב של דלקת הנגרמת ממספר גורמים, הממוקומת במוצא הגידים המיישרים של שורש היד, והאצבעות, בחיבורם לזיז המרפק הצידי. התסמונת מתאפיינת בכאב חזק בחלק הצידי של המרפק, שמתגברת בעת יישור שורש היד ויותר בעת הפעלת התנגדות על אצבעות 2 או 3.
אצבע הדק
האם הנך חש בקליקים בעת כיפוף וישור של האצבעות?
האם הנך חש בכאב באיזור בסיס אצבע ספציפית בכף היד? שכיח יותר באצבע רביעית ולאחריה שכיחות באגודל.
גנגליון בכף היד
גנגליון, או ציסטה גנגליונית או בשמה האחר, ציסטה סינוביאלית. מדובר בגידול השפיר השכיח ביותר בכף היד או שורש היד.
יש להבדק על ידי רופא מומחה למחלות וכירורגיה של היד, בעיקר על מנת לבצע אבחנה מבדלת, שכן ישנם גידולים אלימים וממאירים "שמתחזים" לגנגליון.